Pion Ochrony
Pion Ochrony stanowi wyodrębnioną, wyspecjalizowaną komórkę organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych, którą kieruje Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
Do jej zadań należy:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
2) zapewnienie ochrony systemów i sieci informatycznych ,w których są wytwarzane,
przetwarzane , przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
3) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
4) okresowa kontrola ewidencji , materiałów i obiegu dokumentów,
5) opracowanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
6) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
7) nadzór nad Kancelarią Tajną,
8) realizacja zadań wynikających z funkcjonowania Poczty Specjalnej oraz Konwoju
9) monitorowanie systemu antywłamaniowego,
Ponadto Pełnomocnikowi ds. Ochrony Informacji Niejawnych powierza się:
1) prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw
obronnych określonych odrębnymi przepisami,
2) załatwianie spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony,
3) współdziałanie z Wojskowymi Komendami Uzupełnień w sprawach obronnych i wojskowych,
4) współdziałania z organami Kontroli Państwa w zakresie ochrony informacji i współpracy z NATO,
5) prowadzenie spraw reklamowania od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej,
6) aktualizacja dokumentacji dotyczącej podwyższonej gotowości obronnej, w tym stałego dyżuru Burmistrza,
7) zapewnienie funkcjonowania Centrum Zarządzania Kryzysowego Burmistrza,
8) sporządzanie planów operacyjno - ratowniczych na wypadek klęsk Ŝywiołowych,zagrożeń bezpieczeństwa państwa i wojny,
9) koordynowanie działań w zakresie niewybuchów i niewypałów,
10) przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne i zdarzeń nadzwyczajnych,
11) prowadzenie magazynu sprzętu obrony cywilnej i magazynu przeciwpowodziowego,
12) koordynacja realizacji zadań obronnych między wydziałami Urzędu i jednostkami organizacyjnymi Gminy.
13) prowadzenie spraw BHP
14) prowadzenie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony ,
15) prowadzenie stałego rejestru wyborców oraz obsługa programów- rejestr wyborców i platforma wyborcza,
2.Do zadań Kancelarii Tajnej należy:
1) prowadzenie Kancelarii Tajnej,
2) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie,
3) udostępnianie lub wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulami "poufne" i "zastrzeżone", osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,
4) egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
5) właściwe oznaczanie i rejestrowania dokumentów Kancelarii Tajnej,
6) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom Urzędu,
7) prowadzenie bazy danych infrastruktury logistycznej OC- „ARCUS”,
8) prowadzenie spraw związanych z "Akcją kurierską".
9) sprawowanie funkcji koordynatora przesyłania danych na potrzeby GUS.
Przy znakowaniu spraw stanowisko używa symbolu DN

Data publikacji: 2003-08-25 10:00:40 ( odsłon)
- Mariusz Ławrynowicz
tel. 655408607 e-mail: admin@wschowa.pl
Historia zmian |
Data zmiany |
Opis zmiany |
Osoba wprowadzająca zmiany |
2011-08-02 11:52:12 |
aktualizacja |
Mariusz Ławrynowicz |
2011-09-06 12:12:46 |
Aktualizacja |
Mariusz Ławrynowicz |
2011-10-13 09:57:10 |
Aktualizacja adresów poczty elektronicznej |
Mariusz Ławrynowicz |
2015-02-27 11:00:34 |
Aktualizacja nazwy |
Mariusz Ławrynowicz |